Effektprosessorer! anbefalinger..?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Kenneth Jensen
Pro Member
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Takker for alle disse vidunderlige tips....!!!! :D

Men har noen prøvd yamaha spx2000??

Det er en fantastisk effektprosessor det...!!!!

John dee har akkurat fått en.... bør sjekkes ut! :idea:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Falt for Yamaha Pro R3, då eg fikk teste den i Berlin i November. Morsom sak, låter varmt og fint. Aldri sett denne live i Norge. Nokon som har den?

-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Kenneth Jensen
Pro Member
Kontakt:

ikke som jeg vet?
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

SPX2000 er nice.

Enda godt 90'en tok farvel.
Kenneth Jensen
Pro Member
Kontakt:

hehe..ja farvel til 90!! Og veelkommen spx 2000!!! den er rett og slett fet!!!!! 8)
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Kenneth skrev:hehe..ja farvel til 90!! Og veelkommen spx 2000!!! den er rett og slett fet!!!!! 8)
Grei trommeklang ja.

er klar for trommeinstrumental band på JD jeg nå...
Kjartan Meinseth
Active Member
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Til store herlige klanger:Lexicon 960
Til alt annet:TC system6000
Kjartan Meinseth
Kenneth Jensen
Pro Member
Kontakt:

:D det er dyrt det. Men det er jo feeeeett også da...
Erlend Thune
Newbie

Legg inn av Erlend Thune »

Kjart skrev:Til store herlige klanger:Lexicon 960
Til alt annet:TC system6000
Det er vel ikke så mange som har en TC 6000 til rådighet live, men en 4000 er knall den og
ET
Newbie
Sted: Aust-Agder

Legg inn av ET »

Det ser ut som det er en del her som later som om de er lydteknikere på verdensnivå. Hadde ikke gjort noe med litt fornuft innimellom.

Prøv M2000! Billigste klangen som duger.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Det finnes da billiger maskiner som også duger, kan nevne at man får både Mone xl og Dtwo samlet for 13 000 villedene.

M2000 er faktisk dyrere den koster nesten 14000 villedene. Så en billig maskin er det definitivt ikke.

Spesielt når man ser hvor lite forskjell det er i pris opp mot m3000 som ligger på 19000.

Er det noen som har erfaring med yamaha rev 7 / 5. Hva synes dere om den som tromme klang da.

Som en velkjent studio tekniker sa, 480 er den definitivt mest allsidige klang maskinen. Den låter helt enormt bra på f.eks trommer:-)
Brukeravatar
soundman
Newbie
Kontakt:

Legg inn av soundman »

Rev 7 låter fint til det meste, så lenge du ikke skal ha en laaaang klang. Personlig synes jeg brukerinterfacet er litt klønete, men det jo tross alt en gammel boks..

Ellers har jeg hørt veldig mye lovord om SPX2000, tror ikke den er så dyr heller. Har ikke hatt gleden av å teste den skikkelig enda, har bare lekt litt med de 2000dsp'ene som sitter i PM5D. Og jeg klager ikke ;) Ellers er jeg veldig glad i Lexicon PCM 80..
--
If it sounds good, it is good. If it sounds bad, change something. If that make it sound worse, change it back.
ET
Newbie
Sted: Aust-Agder

Legg inn av ET »

Pine! e det ikje Trondahl. Kosli med litt Grimstadfolk her.

Jau. Er ikke helt overbevist av m-one enda for å være helt ærlig. Syntes M2000 tar steget inn i proffklang-verdenen i forhold. Siden Rev-7 ble nevnt, kan jeg si at jeg syntes den låter helt konge på trommer og akk.git. Plateklangen er dritbra. Veldig enig i det med dårlig utforming forresten. Det skal sies at dette ikke kommer fra noen proff akkurat, men så var det jo det med øret som hører da. Må presisere at Frode snakker om veiledene priser her. Du kan få samtlige endel rimeligere en det.
Brukeravatar
Musicman
Newbie
Sted: Kristiansand

Legg inn av Musicman »

Synes PCM90 og lexicon300 er to veldig bra maskiner. Låter varmt og fint og kan brukes til det aller meste. Bra klang for pengene. :lol:
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

ET skrev:Pine! e det ikje Trondahl. Kosli med litt Grimstadfolk her.

Jau. Er ikke helt overbevist av m-one enda for å være helt ærlig. Syntes M2000 tar steget inn i proffklang-verdenen i forhold. Siden Rev-7 ble nevnt, kan jeg si at jeg syntes den låter helt konge på trommer og akk.git. Plateklangen er dritbra. Veldig enig i det med dårlig utforming forresten. Det skal sies at dette ikke kommer fra noen proff akkurat, men så var det jo det med øret som hører da. Må presisere at Frode snakker om veiledene priser her. Du kan få samtlige endel rimeligere en det.
Jo da, det er meg. Er også fornøyd med M2000, har en slik jeg også.
Men Mone og Dtwo er mer eller mindre en M2000 som er splittet i 2 og man har fjernet Expert mode på Mone.

Har du endel jobber for Børge eller????.
Svar