Trond skrev:Okay, vart vel kanskje litt amper og beklager dette.
Poenget mitt var at det ikkje alltid er nødvendig å skyte spurv med kanoner!
bøyer meg i støvet.
for å være ærlig har jeg aldri hørt HK i felten men blir sjeldent imponert av billige systemer.
det er tross alt som alt anna her i verden, man får det man betaler for..
Tenk slik; hvis du gjør HK pro seriene aktive slik som meyer, ville HK i de fleste tilfeller koste tilnærmet like mye, om ikke mer enn meyer...
En av grunnene til at meyer kjøp er dyrere pr. enhet er at man betaler nokså mye for ampen som befinner seg inni kabinettet.
jeg kan ikke bare tenke sånn, tenk hva det koster med amper, delefiletere, rack, kabling, etc....
Hvis det er meyer sp du tenker på så ligger meyer alltid ett stepp foran. sånn er det bare.
PS: hva koster en rolls royce kontra en lada?
hvor mange ganger må jeg si du får det du betaler for!
Hva er det å være sta for? Mange mener HK Audio er ett semi profft system..Og at det låter slik det koster!
Sammenlignet med andre merker til en høyere pris kommer nok HK litt til kort!
Men det funker helt sikkert helt fett på mindre jobber osv...
Vil nok tro man kan få "fin" lyd i en HK rigg også.. Men den er sannsynligvis ikke så "driftssikker" og holdbar som f.eks en Meyer eller eaw rigg til doble prisen????
Rolls Royce eller Lada? Man kommer fra A til B med begge deler.. bare at turen blir så veldig mye fetere i en Rolls Royce
Kenneth Jensen skrev:Hva er det å være sta for? Mange mener HK Audio er ett semi profft system..Og at det låter slik det koster!
Sammenlignet med andre merker til en høyere pris kommer nok HK litt til kort!
Men det funker helt sikkert helt fett på mindre jobber osv...
Vil nok tro man kan få "fin" lyd i en HK rigg også.. Men den er sannsynligvis ikke så "driftssikker" og holdbar som f.eks en Meyer eller eaw rigg til doble prisen????
Rolls Royce eller Lada? Man kommer fra A til B med begge deler.. bare at turen blir så veldig mye fetere i en Rolls Royce
Kjempe gode argumenter alle har kommet med her
Jeg skal ikke påstå at HK er bedre eller likeverdig med feks Meyer eller EAW, det eneste jeg ville frem til er at HK ikke er helt hinsides all fornuft som mange skal ha det til.
Gratulerer Kenneth, du har gitt meg de hittil beste meningene... Hva min stahet angår er det noe naturlig... hakke noen ting med HK å gjøre i det hele tatt.
Kan ikke nesteman som skal ut med HK-rigg i Osloområdet slengene in en melding her, så at vi kan komme å høre på de stakkars utskelte kassene? Eller gi oss en beskjed om hvor det ev er installert HK? Har kun fått det på utleie hittils, seinest i porsgrunn faktiskt. Ikke min beste opplevelse av mindre anlegg.. Var til et rockeband, og det låt ikke rock med den teite feedbackexterminatoren som var koblet in heller..
Men for all del. Skal ikke dømme det nord og ned før jeg får prøvd en større rigg. -kristina
Ja da har jeg for første gang testet ut en HK-rigg. Dette var også i... Porsgrunn. Nede i en kjeller. Det stod faktisk en feedback-dings der så mulig det var samme plass som deg Kristina. I alle fall. Dette var en bluesjobb og HK-riggen gjorde den jobben den skulle. Det firmaet jeg oftest jobber for har for det meste meyer og d&b og det skal jo sies at jeg sikkert ville fått bedre lyd om jeg hadde hatt dette, men allikevel syns jeg denne riggen fikk gjort jobben! Dette var en liten klubb og jeg presset ikke riggen noe særlig. I tillegg var toppene alt for lavt plassert. (Ikke akkurat høyt under taket) Dette gjorde at lyden var grøtete fem meter unna riggen. Vil nok fremdeles være skeptisk til HK før jeg får prøvd under bedre forhold, men inntrykket er forbedret.
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Hallgeir skrev:Ja da har jeg for første gang testet ut en HK-rigg. Dette var også i... Porsgrunn. Nede i en kjeller. Det stod faktisk en feedback-dings der så mulig det var samme plass som deg Kristina. I alle fall. Dette var en bluesjobb og HK-riggen gjorde den jobben den skulle. Det firmaet jeg oftest jobber for har for det meste meyer og d&b og det skal jo sies at jeg sikkert ville fått bedre lyd om jeg hadde hatt dette, men allikevel syns jeg denne riggen fikk gjort jobben! Dette var en liten klubb og jeg presset ikke riggen noe særlig. I tillegg var toppene alt for lavt plassert. (Ikke akkurat høyt under taket) Dette gjorde at lyden var grøtete fem meter unna riggen. Vil nok fremdeles være skeptisk til HK før jeg får prøvd under bedre forhold, men inntrykket er forbedret.
mye rart som funker på blues, dessuten er klientellet så drita at bare de hører ett ullent komp er alt vel og fint.
har du ikke hørt gamle blues opptak med frekvensområde fra 100-1000hz fr. range?
Hallgeir skrev:Det stod faktisk en feedback-dings der så mulig det var samme plass som deg Kristina.
Dere var nok begge to på "Sorte og Blå" her i Porsgrunn, ja.. De har en HK-rigg med 2 sub og 1 topp per side.. Vi bruker denne riggen på Hesjerocken, og den låter forsåvidt...greit... Har pratet med gutta som skrur fast på S&B og de sier at de har feedbackexterminatoren (eller hva søren det nå er...) kun fordi det ser så tøft ut med alle de blinkende diodene !!
- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
Hallgeir skrev:Det stod faktisk en feedback-dings der så mulig det var samme plass som deg Kristina.
Dere var nok begge to på "Sorte og Blå" her i Porsgrunn, ja.. De har en HK-rigg med 2 sub og 1 topp per side.. Vi bruker denne riggen på Hesjerocken, og den låter forsåvidt...greit... Har pratet med gutta som skrur fast på S&B og de sier at de har feedbackexterminatoren (eller hva søren det nå er...) kun fordi det ser så tøft ut med alle de blinkende diodene !!
Ingenting er som et gammelt bluesopptak! Fordelen med disse folka er at instrumentene de bruker låter så sinnsykt bra at man ikke trenger å gjøre annet enn å åpne stripa før man er fornøyd med lyden. (I motsetning til rockefolket!?) Skal være enig i at feedback-dingsen lyste flott og tillførte FOH litt mer klasse, men man går jo lei av det og. Jeg koblet den glatt ut! Det kan jo ikke være bra at det signalet jeg sender til pa allerede har levert strømmen som skal til for å gi disse diodene sitt spesielle lys! (noen som vet?)
Kay Vidar: Synd jeg ikke fikk tuffet deg i helga, men jeg syns det var greiere å ta første tog til oslo og sove i ega seng enn å lige i forsterstilling på en soffa hos Kvalvik! Snakkes på veien!
Hallgeir skrev:Kay Vidar: Synd jeg ikke fikk tuffet deg i helga, men jeg syns det var greiere å ta første tog til oslo og sove i ega seng enn å lige i forsterstilling på en soffa hos Kvalvik! Snakkes på veien!
Hehe, det hadde nok jeg også gjort! Ja, vi snakkes nok en gang igjen..
ps. Mitt navn staves med i.. som i Kai Vidar..
Tlf. 915 22 579
Man skal ikkje kimse med residensen til Kvalvik. Man får senga på kontoret. Deilig og mjuk! Overgår glatt Bondeheimen Dag.
-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Bondeheimen dag ja. Kjempeplass! Typisk dialog mellom generalen og undersått:
G: Jaja så sender vi gutta på festival i grenlandsområdet.
U: Fint. De skal nok slite seg godt ut ja. Hahahaha...
G: Ja. Hahahahahaha
U: Men hvor skal de sove etter en lang dag på jobb?
G: Hmmmm. Vanskelig å si! Hvor er det billigst?
U: Hmmmm. Jeg har hørt om et krypinn som er så billig at de nesten betaler deg for å sove der.
G: Det høres knall ut. Er det greit der?
U: Nei. Heilt elendig!
G: Fint! Fiks det!
Cyberjens skrev:Man skal ikkje kimse med residensen til Kvalvik. Man får senga på kontoret. Deilig og mjuk! Overgår glatt Bondeheimen Dag.
-RUBEN-
joda...men planen var vistnok å plassere Hallgeir på det nye PAC-kontoret (jfr. Hybelen i huset til Kvalvik), og der er det kun en ikke så veldig digg sofa....
Og Halgeir, du glemte:
G: Hva skal dem ete, tru?
U: Tja...nei, vi forer dem på lapskaus, alle mann.. De klarer seg sikkert HELT fint på det i 3 dager..
Herregud...jeg klarer ikke engang å se på lapskaus lenger...
Tlf. 915 22 579
Rettelse: Riggen på Sort og Blå er med 4 subber og to topper på hver side... det er i allefall det nå...