Bruk av DSP i lydbransjen.
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Oslo
Det er veldig greit å reise med diskett i lomma i lampettverden, det er ikke fullt så enkelt i lydland...
For å få fullt utbytte av å dra med en diskett i lomma, må man ha de samme (typen) monitorene, de samme mikkene, samme høyttalerflate osv. på hvert sted man bruker disketten sin. Det begynner å minne skremmende mye om å reise med full produksjon, det...
Bjørn
For å få fullt utbytte av å dra med en diskett i lomma, må man ha de samme (typen) monitorene, de samme mikkene, samme høyttalerflate osv. på hvert sted man bruker disketten sin. Det begynner å minne skremmende mye om å reise med full produksjon, det...
Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
- soundman
- Newbie
- Kontakt:
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
Små endringer om Mikrofonene er de samme ( om man ikke drar med egne mikker) og om mikrofonplasseringen er den samme..
Hva med kompatiblitet på forskskjellige typer/merker miksere? Om man da ikke drar med egen f.o.h
Forskjellig amping og forskjellige typer monitorer og PA flate??
OSV.

Hva med kompatiblitet på forskskjellige typer/merker miksere? Om man da ikke drar med egen f.o.h
Forskjellig amping og forskjellige typer monitorer og PA flate??
OSV.

Lydforum Administrator/Pensjonist
- Hoba
- Pro Member
- Kontakt:
- lydonen
- Pro Member Silver
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Ja, hehe jeg har en kompis som spilte med Hoba i bandet Stæppø' oppe i Trøndelagen(Hoba korrigerer vel stavingenHoba skrev:Nei, det var noe annet før i tiden, da det bare var 'trækkspæll å gittar' !

Hoba brukte å demonstrere styrken til Steinbergenbassen sin ved å legge den mellom to stoler og stå og hoppe opp og ned midt på halsen.
Ja det var noe annet før ja..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- Hoba
- Pro Member
- Kontakt:
he he he .................lydonen skrev:Ja, hehe jeg har en kompis som spilte med Hoba i bandet Stæppø' oppe i Trøndelagen(Hoba korrigerer vel stavingenHoba skrev:Nei, det var noe annet før i tiden, da det bare var 'trækkspæll å gittar' !![]()
Hoba brukte å demonstrere styrken til Steinbergenbassen sin ved å legge den mellom to stoler og stå og hoppe opp og ned midt på halsen.
Ja det var noe annet før ja..
Ja det var tider det.
20 år og 2 kilo senere tror jeg neppe jeg prøver det trikset igjen.
Kan jo risikere å skade meg, vettu' !

Du får hilse Hans fra meg.
- Sindre Rosness
- Active Member
- Kontakt:
Jeg vil bare skyte inn som hjemme-studio entusiast at den teknologiske revulosjonen bidrar til at flere får sjansen til å spille inn, mikse litt, lage musikk og generelt være kreative når det gjelder lyd, uten at det trenger å koste hundretusener og ta 150 kvm plass. For min del, og forøvrig veldig mange andres syntes jeg utviklingen er fin. Selv om jeg ikke har hatt mulighet til å følge så mye av den.
Mulig jeg misforsto her, men
Mulig jeg misforsto her, men

- Karl-André Tvedt
- Active Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt: