Har aldri sagt noe annet...Hoba skrev:Nujavel, din slappe slamp.Joachim skrev:http://www.norgesnettet.no
Det er vel et fåtall spillesteder i det store og hele som er nevnt her, er det ikke ?
Hilsen en som er stor nok til å innrømme at han ikke kan alt, men fremdeles er i stand til å ta til seg lærdom !
Turnè tips?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
- Lulu
- Newbie
- Sted: Hønefoss
- Kontakt:
fortsetter idèen...
Hyggelig at noen vi starte burgesjappe, det tror jeg ikke dere er helt elene om i norge....
Det er jo enkelte som har foreslått programmet "Road 94", det er et bra program, det. -Men der er et bookingprogram for utstyr og mannskap...
Norgesnettet er jo som Hoba har nevnt litt begrenset til sine steder...
Men om noen vi ta idèen videre med databasen er jeg litt mer spent på.
den kunne jo enkelt vært organisert på stedsnavn, slik at det var lett å holde oversikten.
Hva med å utvide Lydforum.com, til å inneholde også dette?
Hilsen ikke helt anonyme Trond Løland
Det er jo enkelte som har foreslått programmet "Road 94", det er et bra program, det. -Men der er et bookingprogram for utstyr og mannskap...
den kunne jo enkelt vært organisert på stedsnavn, slik at det var lett å holde oversikten.

HURRA!
- Stig Kamonen
- Site Admin
- Sted: Høyanger
- Kontakt:
Re: fortsetter idèen...
Jeg har lenge tenkt på forskjellige database løsninger og hvordan dette kan gjøres. Om det er noen som kan programere PHP kan SQL osv. så er det ikke den største jobben å lage et slikt "system". Jeg kan jo altids fullføre min Access database som et prøve prosjekt...Lulu skrev:Hyggelig at noen vi starte burgesjappe, det tror jeg ikke dere er helt elene om i norge....
Men så er det det med tid og slikt da

Kom gjerne med forslag til hva som skal inn i en slik database løsning. Feks. strøm, scene mål, innlast, trapper, bilder, osv....
-Stig Kamonen
-
- Active Member
- Sted: Oslo
Hvis du får gjort ferdig en Access-løsning, så kan jeg godt porte det til MySQL eller PostgreSQL og PHP... Ganske enkelt å dra over databasestruktur fra Access til PostgreSQL, og PHP tar jo ikke all verdens tid å programmere i...Stig Kamonen skrev:Jeg har lenge tenkt på forskjellige database løsninger og hvordan dette kan gjøres. Om det er noen som kan programere PHP kan SQL osv. så er det ikke den største jobben å lage et slikt "system". Jeg kan jo altids fullføre min Access database som et prøve prosjekt...Lulu skrev:Hyggelig at noen vi starte burgesjappe, det tror jeg ikke dere er helt elene om i norge....
Kom gjerne med forslag til hva som skal inn i en slik database løsning. Feks. strøm, scene mål, innlast, trapper, bilder, osv....
-Stig Kamonen
Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
-
- Pro Member Silver
- Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.
Hva med en nettbassert åpen løsning der, alle oss teknikkere kan legge inn info vi sitter med (et slags utfyllings skjema).bjornal skrev:Hvis du får gjort ferdig en Access-løsning, så kan jeg godt porte det til MySQL eller PostgreSQL og PHP... Ganske enkelt å dra over databasestruktur fra Access til PostgreSQL, og PHP tar jo ikke all verdens tid å programmere i...Stig Kamonen skrev:Jeg har lenge tenkt på forskjellige database løsninger og hvordan dette kan gjøres. Om det er noen som kan programere PHP kan SQL osv. så er det ikke den største jobben å lage et slikt "system". Jeg kan jo altids fullføre min Access database som et prøve prosjekt...Lulu skrev:Hyggelig at noen vi starte burgesjappe, det tror jeg ikke dere er helt elene om i norge....
-Stig Kamonen
Bjørn
Kunne det være en ide.???
- Stig Kamonen
- Site Admin
- Kontakt:
Det var tanken det ja...Frodelyd skrev:Hva med en nettbassert åpen løsning der, alle oss teknikkere kan legge inn info vi sitter med (et slags utfyllings skjema).bjornal skrev:
Kunne det være en ide.???

- Hoba
- Pro Member
- Kontakt:
- Bechie
- Active Member
- Sted: Sandefjord
Ting som bør være med i databasen: Strøm (IKKE anntall stikk, men anntall kurser og størrelsen på KURSEN, ikke på stikket (Har kommet til "32A" som er sikkret med 16A..det er ikke morro..) også ca avstand mellom scene og strøm), rød/blå, lastemuligheter (bakkenivå med europort, virveltrapp etc..), trossesystem/specs på flypunkter i taket(GOSKJENNT AV KRANKONTROLLEN), størrelse på scene (mulighet for å publisere tegning av scena på nettet f.eks. i PDF-format), hva som fra før er av utstyr på stedet, gjennomsnitts damefaktor (skalabedømming fra 1 til 10) og ca 1/2 liter pris på stedene rundt omkring....
- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
Tlf. 915 22 579
Mail: kaivbech(at)gmail.com
Web: http://www.lysmann.no
Tlf. 915 22 579
- Stig Kamonen
- Site Admin
- Kontakt:
Mange bra forslag dette. Er det flere ønsker? Databasen er under utvikkling...Bechie skrev:Ting som bør være med i databasen: Strøm (IKKE anntall stikk, men anntall kurser og størrelsen på KURSEN, ikke på stikket (Har kommet til "32A" som er sikkret med 16A..det er ikke morro..) også ca avstand mellom scene og strøm), rød/blå, lastemuligheter (bakkenivå med europort, virveltrapp etc..), trossesystem/specs på flypunkter i taket(GOSKJENNT AV KRANKONTROLLEN), størrelse på scene (mulighet for å publisere tegning av scena på nettet f.eks. i PDF-format), hva som fra før er av utstyr på stedet, gjennomsnitts damefaktor (skalabedømming fra 1 til 10) og ca 1/2 liter pris på stedene rundt omkring....
-Stig
- Joachim
- Pro Member Gold
Dameprosenten er essensielt. Noen studentsteder har jo gjerne 70/30 damer/gutter. hehe.Bechie skrev:Ting som bør være med i databasen: Strøm (IKKE anntall stikk, men anntall kurser og størrelsen på KURSEN, ikke på stikket (Har kommet til "32A" som er sikkret med 16A..det er ikke morro..) også ca avstand mellom scene og strøm), rød/blå, lastemuligheter (bakkenivå med europort, virveltrapp etc..), trossesystem/specs på flypunkter i taket(GOSKJENNT AV KRANKONTROLLEN), størrelse på scene (mulighet for å publisere tegning av scena på nettet f.eks. i PDF-format), hva som fra før er av utstyr på stedet, gjennomsnitts damefaktor (skalabedømming fra 1 til 10) og ca 1/2 liter pris på stedene rundt omkring....
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget
- Bechie
- Active Member
- Sted: Sandefjord
Man kan jo gå inn på avanserte ting som veiforklaring og kart til stedet..nermeste overnattingssted som er sånn nogenlunde overkommelig, kontaktperson ved lokalet, telefonnummer og slik data.. Og en eget liste over hvile av oss teknikere som bor i denne byen, i tilfelle man har for lite å gjøre på jobb og skal ha noen å fortære riggepils sammen medStig Kamonen skrev:Mange bra forslag dette. Er det flere ønsker? Databasen er under utvikkling...Bechie skrev:Ting som bør være med i databasen: Strøm (IKKE anntall stikk, men anntall kurser og størrelsen på KURSEN, ikke på stikket (Har kommet til "32A" som er sikkret med 16A..det er ikke morro..) også ca avstand mellom scene og strøm), rød/blå, lastemuligheter (bakkenivå med europort, virveltrapp etc..), trossesystem/specs på flypunkter i taket(GOSKJENNT AV KRANKONTROLLEN), størrelse på scene (mulighet for å publisere tegning av scena på nettet f.eks. i PDF-format), hva som fra før er av utstyr på stedet, gjennomsnitts damefaktor (skalabedømming fra 1 til 10) og ca 1/2 liter pris på stedene rundt omkring....
-Stig

- Assuming is the mother of all fuckups!!!!!
Tlf. 915 22 579
Tlf. 915 22 579
-
- Active Member
Gode forslag. Kanskje en idé om alle som ønsker å benytte seg av systemet legger inn noen egenskaper de ønsker med det?Bechie skrev:Man kan jo gå inn på avanserte ting som veiforklaring og kart til stedet..nermeste overnattingssted som er sånn nogenlunde overkommelig, kontaktperson ved lokalet, telefonnummer og slik data.. Og en eget liste over hvile av oss teknikere som bor i denne byen, i tilfelle man har for lite å gjøre på jobb og skal ha noen å fortære riggepils sammen medStig Kamonen skrev:Mange bra forslag dette. Er det flere ønsker? Databasen er under utvikkling...Bechie skrev:Ting som bør være med i databasen: Strøm (IKKE anntall stikk, men anntall kurser og størrelsen på KURSEN, ikke på stikket (Har kommet til "32A" som er sikkret med 16A..det er ikke morro..) også ca avstand mellom scene og strøm), rød/blå, lastemuligheter (bakkenivå med europort, virveltrapp etc..), trossesystem/specs på flypunkter i taket(GOSKJENNT AV KRANKONTROLLEN), størrelse på scene (mulighet for å publisere tegning av scena på nettet f.eks. i PDF-format), hva som fra før er av utstyr på stedet, gjennomsnitts damefaktor (skalabedømming fra 1 til 10) og ca 1/2 liter pris på stedene rundt omkring....
-Stig!
Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
- Raymond Hem
- Newbie
- Sted: Østerås
- Kontakt:
Joachim skrev:Dette programmet road har jeg bare hørt om. er det noen som kan komme med noe mer enn som så og helst i mac format???Gunleik skrev:Tror programmet Road inneholder noe av dette. Tror...
Hadde jo vært ideelt i en perfekt verden med en base som omfattet både venues, mat, overnatting og så videre.
Noen som kan be/av-krefte dette med Road?
Jeg bruker ROAD daglig, og det er genialt hvis man bruker det helt ut! Vi bruker det kun til utleieting, men det er også mulig å legge inn info om alle venues, hva som er av strøm der, veibeskrivelse osv. GENIALT PROGRAM
EAW EIER!
- Joachim
- Pro Member Gold
LPK?????XRaY skrev:Joachim skrev:Dette programmet road har jeg bare hørt om. er det noen som kan komme med noe mer enn som så og helst i mac format???Gunleik skrev:Tror programmet Road inneholder noe av dette. Tror...
Hadde jo vært ideelt i en perfekt verden med en base som omfattet både venues, mat, overnatting og så videre.
Noen som kan be/av-krefte dette med Road?
Jeg bruker ROAD daglig, og det er genialt hvis man bruker det helt ut! Vi bruker det kun til utleieting, men det er også mulig å legge inn info om alle venues, hva som er av strøm der, veibeskrivelse osv. GENIALT PROGRAM
EAW sandefjord???
Mvh
Joachim Venberget
Joachim Venberget