Navngivning av overganger
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt:
Dei har ein trommel som dei surrer inpå ein XLR kabel, tar deretter ein ny xlr kabel og setter pluggen i den pluggen som er i enden på kabelen som er på trommelen og sveiver inpå, tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiever inpå, tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiver inpå , tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiver inpå, tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiever inpå, tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiver inpå, tar deretter ein ny kabel, skøyter xlr pluggene og sveiver inpå, etter ei stund så er trommelen full, du tar da ein ny trommel, finner fram ein ny kabel og sveiver den inpå, osv osv.
Kanskje ikkje så praktisk å bruke på ein klubb jobb eller liknade, men kan vere greitt for NRK som ofte har lange kabelstrekk og kabler på 15 -20 meter.
Levetid på ein xlr kabel veit eg ikkje, men kablene mine holder ivertfall ganske lenge.
Men det er og stor forskjell på kablene, prøvde ein gong å kjøpe 20 stk 10meter mikkabler som var litt rimeligare enn klotz, men dei kasta eg etter 4 jobber, jævla drit.
Husk at gleda over kvalitet varer mykje lengre enn overraskinga over ein lav pris.
Kanskje ikkje så praktisk å bruke på ein klubb jobb eller liknade, men kan vere greitt for NRK som ofte har lange kabelstrekk og kabler på 15 -20 meter.
Levetid på ein xlr kabel veit eg ikkje, men kablene mine holder ivertfall ganske lenge.
Men det er og stor forskjell på kablene, prøvde ein gong å kjøpe 20 stk 10meter mikkabler som var litt rimeligare enn klotz, men dei kasta eg etter 4 jobber, jævla drit.
Husk at gleda over kvalitet varer mykje lengre enn overraskinga over ein lav pris.
Trond Øyre - Øyre Lyd
Less is more
Less is more
-
- Newbie
- Sted: Toten
Ikke alt gutta i nrk driver med er like smart... Gamle standarder blir hengende med i årevis.
Disse tromlene er nok greie til 15m ++++ lange kabler for lengre strekk, tromle ut det du trenger...plugg av. Men for kortere lengder blir det jo bare tungvint og trælete. Først må du tromle av kabelen, så må du nesten kveile den på nytt før du tar den med bort til mikken du skal koble. Dette er veldig knotete....synes i alle fall jeg!
Noen som har noen gode motargumenter?
Disse tromlene er nok greie til 15m ++++ lange kabler for lengre strekk, tromle ut det du trenger...plugg av. Men for kortere lengder blir det jo bare tungvint og trælete. Først må du tromle av kabelen, så må du nesten kveile den på nytt før du tar den med bort til mikken du skal koble. Dette er veldig knotete....synes i alle fall jeg!
Noen som har noen gode motargumenter?
MVH
Gunleik Ask Fjellseth
Gunleik Ask Fjellseth
-
- Pro Member
- Sted: lillestrøm
- Kontakt:
- Cyberjens
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Er i utgangpunktet ikkje noko stor tilhenger av trommeltrikset, men har måtte bite i meg nokon fordommer.
Under ein konsert i München i november var det ingen lokal lydmann så vi måtte klare oss sjølv. Lokale helter hadde innført trommeltrikset, så det var ingen veg utenom... min erfaring vart at det var bittelitt meir knotete å rigge opp enn vanlig, men nedrigg gikk som ein draum. Fjerna alt av instrumeter og backline fra scena, tok ein trommel og tromla i vei. På null komma nix (0,nix) var alle kablane på plass...
Smaken er vel som baken
- skikkelig rævva!
mvh
-RUBEN-
Under ein konsert i München i november var det ingen lokal lydmann så vi måtte klare oss sjølv. Lokale helter hadde innført trommeltrikset, så det var ingen veg utenom... min erfaring vart at det var bittelitt meir knotete å rigge opp enn vanlig, men nedrigg gikk som ein draum. Fjerna alt av instrumeter og backline fra scena, tok ein trommel og tromla i vei. På null komma nix (0,nix) var alle kablane på plass...
...er kanskje litt uenig i denne konklusjonen. Å drasse rundt på trommelen er bare tull. Man tar av ein og ein kabel ettersom man trenger. Det blir fort pes med lange kabler...Kanskje ikkje så praktisk å bruke på ein klubb jobb eller liknade, men kan vere greitt for NRK som ofte har lange kabelstrekk og kabler på 15 -20 meter.
Smaken er vel som baken
- skikkelig rævva!
mvh
-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
-
- Newbie
- Sted: Oslo
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
- John Idar Bakke
- Pro Member
- Kontakt:
vordan får du 25 til å gå opp i 9?...
J
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)
Sjekk http://www.johnib.no
- John Idar Bakke
- Pro Member
- Kontakt:
Ja, selvsagt, men da er det jo ikke rart at en ikke har signal...Joachim skrev:Avbiter og loddebolt?John Idar Bakke skrev:vordan får du 25 til å gå opp i 9?...
J
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)
- Joachim
- Pro Member Gold
- Sted: Øya
- John Idar Bakke
- Pro Member
- Kontakt:
Brennemerker flightene...Joachim skrev:Nei det spørs jo hva du gjør med loddebolten det daJohn Idar Bakke skrev:Ja, selvsagt, men da er det jo ikke rart at en ikke har signal...Joachim skrev: Avbiter og loddebolt?
J
J
-
- Newbie
- Sted: Modum
- Kontakt:
- Trond
- Pro Member
- Sted: Sogndal
- Kontakt: