Kunne ikke unngå å legge merke til at Geo T er prikk lik Outline sitt Butterfly-system. Med unntak av Bass og sub-løsninger, så er det kun millimeter som skiller systemene. Noen som har hørt dem opp i mot hverandre ?
Hadde vært gøy å vite om de hadde stått sammen om utvikling, eller hva som er grunnen til den utrolig like designen!
Noen som har prøvd NEXO ?
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
-
- Active Member
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
Skjønner godt at du lurer...
Som du har lagt merke til, så er det ikke store forskjeller, designmessig.
Teknisk sett er det noen forskjeller. Nexo bruker en parabolsk refleksjon i diskanten, mens Outline bruker en dobbel parabolsk refleksjon.
Begge bruker de 4 stk 8-tommere, men monteringen er litt forskjellig.
Når det gjelder designen, så har Outline patent på denne. Jeg vet det har vært litt "advokatprating" mellom Outline og Nexo, men jeg vet ikke om det kommer til å føre til noe.
Både Nexo og Outline er vel enige om at deres "felles fiende" er fra kina, og at det er der advokatene bør settes inn. Jeg har selv sett kinesiske produsenter som har presentert produkter som er helt like som Butterfly/Geo-T, og der de til og med har kopiert tekst og bilder i fra brosjyrematerialet til Nexo og Outline!
Dessverre så er det vanskelig å forfølge patentrettigheter i Kina, så det spørs vel om man kommer noen vei.
Teknisk sett er det noen forskjeller. Nexo bruker en parabolsk refleksjon i diskanten, mens Outline bruker en dobbel parabolsk refleksjon.
Begge bruker de 4 stk 8-tommere, men monteringen er litt forskjellig.
Når det gjelder designen, så har Outline patent på denne. Jeg vet det har vært litt "advokatprating" mellom Outline og Nexo, men jeg vet ikke om det kommer til å føre til noe.
Både Nexo og Outline er vel enige om at deres "felles fiende" er fra kina, og at det er der advokatene bør settes inn. Jeg har selv sett kinesiske produsenter som har presentert produkter som er helt like som Butterfly/Geo-T, og der de til og med har kopiert tekst og bilder i fra brosjyrematerialet til Nexo og Outline!
Dessverre så er det vanskelig å forfølge patentrettigheter i Kina, så det spørs vel om man kommer noen vei.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
LTI AS
Kristiansand