Headset og CD-spiller

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Headset og CD-spiller

Legg inn av Espen Larsen »

Trenger et eller to nye headset til PA-mikseren. Er det noen som har noe tips til hva jeg bør velge? Bør ikke koste mer enn ca 700 kr.

trenger også en CD-spiller. Har en unit ledig i effektracket, så det hadde vært genialt hvis det finnes noe som får plass der, ellers må jeg ha et rack til, og da blir det fort litt mer enn jeg hadde tenkt på pris. Uansett bør det være så billig som mulig, helst under 3000, hvis noe sånt finnes... :roll:
Hvem har spist jacken??!?!
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Legg inn av Ola Brekken »

Tascam har i allefall en 1unit CD-spiller:

http://www.tascam.de/en/cd-01u.html

Vet ikke prisen på denne på stående fot, men du kan jo høre med Njål Hansson. http://www.njal-hansson.no
mvh Ola D. Brekken
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

Takk for det! sendte de en mail, men det virker som den er litt utenfor min prisklasse... fant ikke prisen på den i norge, men tyske nettbutikker skulle ha 650E for den.
Hvem har spist jacken??!?!
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

i norge koster den 8590 + mva.

Har selv akkurat fått meg Tascam MD-CD 1 som er en 2unit CD og MD spiller der spillerene kan brukes seperat (med egneutganger) eller med en felles utgang......... Veil pris 10450 + mva.

Begge spillerene spiller CD plater med MP3 filer.....


Jeg kjenner ikke til noen rimelig 1 units CD spiller......Vet om mange brukbare billige 2 units spillere.......
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Legg inn av Ola Brekken »

Sony har også en 1unit CD-spiller, CDPD12, men denne ligger nok i samme prisleie som tascam'en såvidt jeg husker.

Som olegutten sier, det er mange som har 2unit spillere, så da har du følgende alternativer:

1. Kaste noe annet ut av racket.
2. Bytte til et større rack.
3. Spytte i mere penger og kjøpe en 1unit spiller.
mvh Ola D. Brekken
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

Fikk svar på den tascamen i dag, den ligger på 5000 + mva, så jeg dropper nok 1u...

Det blir nok til å kjøpe nytt rack for å få plass til en 2u, evnt en som er 2u + styring på 2u... kommer nok til å kjøpe et 6u rack til, for å få plass til en skuff til cder og ting og tang under spilleren... Føler jeg må ha det jeg har i det andre racket.... (2*klang, 2*gate/comp, 2*eq)

Har dere noen tips til 2uspillere som funker greit? kan godt være med styringsenhet med pitch og sånn, så vi kan bruke den til litt "barneskoledisco" :wink:
Hvem har spist jacken??!?!
Brukeravatar
Ola Brekken
Active Member
Innlegg: 95
Registrert: 03 jan 2005, 22:15
Sted: Tynset

Legg inn av Ola Brekken »

Tja.. Denon DN-C615 skulle vel være grei. Den koster i allefall under 4000,- ink mva.
Fortsatt litt dyr kanskje, men den har pitch kontroll :D
mvh Ola D. Brekken
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

Den blir nok litt i dyreste laget, siden jeg må ha rack også...

Men er det noen som har hørt noe om denne:
Numark CDN22 MK4?

Bare ser at her får jeg dobbel spiller med pitch 2500,- men jeg vet ikke åssen den er...
Hvem har spist jacken??!?!
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Vet om mange som har testet ut Numark i DJ-sammenheng, og vært godt fornøyd. Spesielt praktisk er det at de har spillere der du kan koble til memory-stick eller bærbar HD, og spille MP3 rett fra denne.
Jeg ville selvfølgelig aldri foreta en soundcheck fra MP3, men jeg tror nok vi bare kan bite det i oss, og godta at det har kommet for å bli. Det kommer jo alltids folk med brente cd'er uansett :(
Selv har jeg aldri fått testet Numark sine CD-spillere opp imot andre rent lydmessig. Men det jeg har hørt har det vært bra lyd i.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Vegar E
Newbie
Innlegg: 39
Registrert: 30 nov 2003, 14:02
Sted: Sandvika
Kontakt:

Numark

Legg inn av Vegar E »

Vi har kjøpt både Numark DVD01 og CDN 35. Er veldig fornøyd og de fremstår som stabile. Etter å ha brukt Denon pro-spiller i mange år, klarer jeg ikke å se store forskjeller mellom den og Numarkspillerene i kvalitet.
Vegar Engebretsen
Svar